T'interessa

Notícia a TV Mediterraneo de la Trobada de Pilota a l'Escola de Massalfassar

Qui participa?

Poden participar-hi tots els centres educatius, públics i privats, del territori valencià.

Respecte a l'alumnat a qui va dirigit, s'ha acordat entre la Federació de Pilota Valenciana i la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que:

• En la versió dirigida a primària, ha de coincidir amb el 4t curs.
  • En la que va dirigida a secundària, estarà dirigida a 1r i 2n d'ESO (1r cicle), i 3r i 4t d'ESO (2n cicle) i FP.

Seran acceptats tots els centres que realitzen correctament la inscripció dins del termini estipulat.

El programa 'Pilota a l'Escola' finalitza amb l'activitat als centres educatius?

Dependrà de la voluntat del centre, però la intenció és que després de la sessió amb el tècnic i el jugador, es continuen realitzant sessions en l'assignatura d'Educació Física i/o les activitats extraescolars que proposen la Conselleria i la FPV, com poden ser:

• Una visita al trinquet de Pelayo, situat al centre de la ciutat de València, considerat la catedral de l'escala i corda. Els alumnes podran utilitzar la instal·lació, a més de rebre una sessió formativa.
  • Una visita al Museu de la Pilota de Genovés, que consisteix en una visita guiada pel museu i amb suport audiovisual. La visita també s'estén pel trinquet de Genovés i el de pilota grossa, ambdós adjunts a museu.
  • Trobades esporàdiques o periòdiques de conviència entre centres de la mateixa comarca. En cas de necessitar ajuda, la CEICE i la FPV es comprometen a donar suport a l'activitat.
  • Activitats extraodinàries de pilota valenciana coordinades per tècnics del programa, dirigides a l'alumnat dels centres d'una població.

En finalitzar totes les sessions de Pilota a l'Escola de primària, es realitzen les jornades de cloenda en una seu amb instal·lacions específiques de pilota i oficials.

Què haig de preparar abans de la sessió amb el Tècnic de la Federació i el Jugador Professional per fer l'activitat?

En primera instància, aquesta sessió hauria de servir per concloure la Unitat Didàctica de Pilota que s'ha dut a terme prèviament. A més, complementar totes aquelles activitats que s'ha desenvolupat al voltant d'aquesta temàtica,

El mateix dia de la sessió, l'alumnat haurà de tindre guants de protecció i una pilota de paper. També haurà preparat l'entrevista que li faran al jugador professional.